Wednesday, June 27, 2012

Apakah yang ada dalam takaful & kenapa anda wajib menyertainya?

Apakah yang ada dalam takaful & kenapa anda wajib menyertainya?
1. Sebagai simpanan dan perlindungan pendapatan untuk kini dan masa hadapan.
2. Mengurangkan risiko andai anda ditimpa musibah yang tidak dijangka.
3. Pengurusan risiko terbaik yang sesuai untuk umat Islam dan bukan Islam.
4. Lebih telus dan adil.
... 5. Bebas daripada unsur-unsur fasid(rosak)iaitu TIADA RIBA’(FAEDAH),TIADA GHARAR(KERAGUAN) & TIADA MAISIR(PERJUDIAN) yang terdapat dalam INSURANS KONVENSIONAL.
6. Andai tidak berlaku apa-apa kepada anda sepanjang tempoh sijil,wang daripada simpanan dan pelaburan akan dimiliki sepenuhnya peserta.
7. Andai berlaku kematian kepada peserta,waris peserta akan mendapat pampasan kematian untuk meneruskan kehidupan.
8. Takaful juga ada menyediakan kad perubatan, pampasan kemalangan, penyakit kritikal, elaun hospital harian dan banyak lagi manfaat-manfaat yang akan membantu anda mengurangkan risiko.
9. Anda tidak perlu mengeluarkan simpanan di BANK andai ditimpa musibah kerana kami di eTiQa Takaful akan membantu anda mengendalikan risiko dan membayar tuntutan untuk anda.

Bagaimana Cara Menyertainya?
1. Dengan 10% - 15% daripada pendapatan anda, kami sebagai Advisor di eTiQa Takaful akan memberikan penerangan PERCUMA mengikut PENDAPATAN,KEPERLUAN & BELANJAWAN anda dan keluarga.
2. Takaful ada menyediakan pelbagai jenis pelan, antaranya PELAN PERSARAAN, PELAN PENDIDIKAN, PELAN DENGAN PULANGAN, PELAN PELABURAN, PELAN SEUMUR HIDUP dan sebagainya. Pilihan pelan mengikut KEPERLUAN anda dan keluarga.
3. Hubungi Advisor eTiQa Takaful di seluruh Malaysia yang akan membantu anda menyelesaikan masalah pengurusan risiko dan perancangan kewangan terbaik.

Syarat-syarat kelayakan?
1. Umur kelayakan untuk juvana adalah 14 hari – 18 tahun.
2. Umur kelayakan dewasa adalah 19 tahun – 60 tahun.
3. Dalam keadaan kesihatan yang terbaik.
4. PENGECUALIAN PERLINDUNGAN andai anda mempunyai sejarah penyakit yang sedia ada yang diisytihar kritikal atau pernah ditimpa kemalangan yang parah sekurang-kurangnya 5 tahun sebelum menyertai.

Jadi, mulakan perlindungan anda di saat anda masih SIHAT,MUDA,BERKEMAMPUAN,LAPANG & HIDUP. Anda wajib menjadikan TAKAFUL sebagai yang paling diperlukan dan diutamakan dalam perancangan kewangan anda dan keluarga kerana RISIKO TIDAK KENAL SESIAPA, UMUR, TEMPAT DAN MASA. RISIKO akan sentiasa BERLAKU & anda perlu sentiasa BERSEDIA DENGAN RISIKO.
~»hubungi saya di 019-3342584/ hanna.etiqa@yahoo.com/.Tinggalkan no hp anda,nama,ic/tarikh lahir anda dan email anda.saya akan bertindak secepat mungkin atas segala pertanyaan anda yang ingin TAHU dan BERMINAT..sekian,terima kasih..

No comments:

Post a Comment